Chiptuning via een Externe Motormanagement
REWI AUTOMOTIVE NEDERLANDS IMPORTEUR VAN STEINBAUER
De TOEKOMST op het gebied van Chiptuning
- Geen Garantie problemen
- Veilig in en uit te bouwen
- Laat geen sporen achter
- Bijna alles TüV Gecertificeerde producten
- Made in Europe
- Makkelijk en Veilige tuning voor Leaserijders
KIES UW MERK
Met enige trots kunnen wij onszelf importeur noemen van Steinbauer Performance. Steinbauer Performance is een innovatieve, merk-onafhankelijke leverancier van elektronische vrij programmeerbare ECU’s.
De Steinbauer externe elektronische ECU is de veiligste en meest effectieve manier om moderne diesel en turbo Benzine motoren te Optimaliseren. De microprocessor aangestuurde, ” Intelligent PowerECU ”, werkt met uw originele ECU van uw voertuig, zo blijft uw originele ECU 100% origineel. Steinbauer maakt gebruik van de nieuwste technologie en is exclusief in Nederland verkrijgbaar bij REWI Auto / Ecomotive, de distributeur van Steinbauer. Wilt u meer informatie over Steinbauer? Klik dan hier
In moderne voertuigen wordt de motor door een computer bestuurd en gecontroleerd. Deze computer, het zogenaamde M
otormanagement, is door middel van kabels en stekkers met de motor verbonden. Als motorstuurorgaan oftewel ECU (Electronic Control Unit) neemt het
analoge en digitale signalen in ontvangst en berekent het op basis daarvan stuurbevelen voor de ontsteking, inspuiting, regeling van de uitlaatgassen en zo verder.
In principe zijn er met betrekking tot chiptuning twee mogelijkheden om het vermogen van een motor op te voeren: via een extra elektronisch stuurorgaan of door middel van software optimalisatie
Chiptuning via een extra stuurorgaan/ECU
Bij chiptuning door middel van een extra stuurorgaan monteert u zelf of een atelier een extra elektronisch stuurorgaan, dat met de motor en met het eigenlijke motorstuurorgaan verbonden is. Er wordt bouwkundig dus niets aan de motor of aan het motorstuurorgaan veranderd.
De werking is uiterst eenvoudig: de elektronica van het extra ECU verandert de motorsturing in real time. Deze optimaliseert de kernvelden meerdere duizenden keer per seconde en zorgt zo voor een duidelijke en meteen voelbare opvoering van het vermogen. Tegelijkertijd zorgt dit – bij een ongewijzigde rijstijl – voor een daling van het brandstofverbruik.
Bij deze variant van chiptuning blijft het programma voor de bescherming van de motor ongewijzigd. Er bestaat geen gevaar dat de afzonderlijke motorcomponenten overbelast raken. Indien uw voertuig een beperkte maximumsnelheid (V-Max) heeft, blijft deze bestaan. Daarin tegen levert Steinbauer oom V-max delete modules, om de snelheidsbegrenzer te verwijderen. Ook dan blijft het originele software van het voertuig hetzelfde.
Steinbauer module als extra stuurorgaan
Een Steinbauer module is zo ontworpen dat installeren geen probleem moet zijn. Daarnaast wordt er een duidelijke handleiding bij geleverd, mochten er toch eventuele onduidelijkheden wezen kunt u deze altijd raadplegen. Iemand met een kleine mechanische achtergrond kan vrij eenvoudig een module van Steinbauer installeren
Opmerking: deze video laat zien hoe een Steinbauer module wordt geplaatst
Bij de Steinbauer module kunt u de optimalisatie van uw motorvermogen individueel aan uw eigen rijstijl aanpassen, indien u van de voor uw voertuig geoptimaliseerde basisinstellingen wilt afwijken. U kunt “maximaal vermogen”, “brandstof besparende Eco-Tuning” of een handige mix van beide instellen.
Tuning voor Lease rijders
In Nederland is er massale belangstelling onder leaserijders naar de geavanceerde externe ECU, De leasemaatschappijen kunnen het niet zien aan de auto. De Externe ECU’s laten geen enkel spoor achter in de autocomputer. Zo behoud je zelfs gewoon de fabrieksgarantie.
Wanneer u uw voertuig op een later tijdstip verkoopt of in geval van eindeleasing-voertuigen kunt u de Steinbauer module ook weer demonteren. Na de demontage is het volledig niet meer te zien dat de wagen ooit met chiptuning uitgerust is geweest.
Met een nieuwe kabelboom en software kunt u uw Steinbauer module eventueel opnieuw in uw nieuwe voertuig monteren. Contacteer ons voor meer details.
Chiptuning door middel van Powerbox/Piggy-Bag
De geavanceerde Steinbauer module moet u absoluut niet verwarren met een powerbox.
Een powerbox past de inspuitregeling en Timing niet aan, Verhoogt alleen de druk met 10 / 20 of 30% (raildruk) of (turbodruk) en manipuleert alleen de Lambda of luchtmassameter. Hierdoor is het brandstofmengsel niet optimaal en wordt de raildruk/turbodruk veel te hoog waardoor de levensduur afneemt en er meer schadelijke gassen vrijkomen.
Powerboxen geven misschien wel iets van resultaat, maar hebben nooit een correcte lucht/brandstofmengsel verhouding. Gevolgen kunnen zijn: Schade aan Turbo, Gescheurd onderblok, beschadiging aan injectoren/verstuivers oftewel een hoop problemen! en zijn inferieur aan de door ons toegepaste externe ECU.
Voor een visuele uitleg Waarom geen powerbox zie dit filmpje
Eco-Tuning: Brandstof besparen dankzij chiptuning
Met de Steinbauer module krijgt u niet alleen meer vermogen. U kunt tezelfdertijd ook brandstof besparen. Dat lukt natuurlijk alleen als u na de montage van de Steinbauer module even snel blijft rijden of met andere woorden even veel gas geeft als daarvoor.
KIES UW MERK
Bespaar tot 14 euro per tankbeurt
Wanneer u na de montage van één van onze Steinbauer module’s uw rijgedrag niet principieel wijzigt, kunt u tot 1 liter brandstof per 100 kilometer besparen. In geval van een 50-liter tank kan de brandstofbesparing per tankbeurt 170 km meer rijprestatie* bedragen. Omgerekend is dat 14 euro ** minder aan brandstofkosten bij een benzineprijs van 1,70 euro/liter. En dat per tankbeurt!
* Verbruik tot nu toe 6 l/100 km en ca. 833 km per tankbeurt; in geval van verlaging met 1 l/100 km: 5l/100 km en ca. 1000 km per tankbeurt
** Verlaging van de brandstofkosten bij 170 km meer rijprestatie per tankbeurt, verbruik van 5 l/100 km (Steinbauer module geoptimaliseerd) en benzineprijs van 1,70 euro/liter
Ook bij de Steinbauer module’s voor Landbouw en Transport geldt het volgende:
- Het originele motormanagement van uw voertuig wordt niet gewijzigd
- alle programma’s voor de bescherming van de motor blijven geactiveerd
- de montage neemt meestal tussen de 30 minuten in beslag
- u kunt de Steinbauer module te allen tijden verwijderen zonder sporen na te laten
Hoe werkt Eco-Tuning?
Bij Eco-Tuning worden inspuithoeveelheid, inspuitdruk en inspuittijd voortdurend geoptimaliseerd. Dit alles zorgt voor een stijging van het vermogen; echter niet in de vorm van een verhoogd toerental, maar van een verhoogd draaimoment (koppel). Een verhoogd draaimoment vermindert automatisch het benodigde toerental. U kunt vroeger naar een hogere versnelling schakelen en zo brandstof besparen.
Hoeveel brandstof u effectief kunt besparen, hangt van verschillende factoren af. Dit zijn enkele voorbeelden:
- Specifieke kenmerken van de motor in kwestie
- Rijgedrag van de chauffeur
- Serietolerantie van het voertuig
- Instelling van de Steinbauer module
- Weersomstandigheden
- Staat en formaat van de banden
Chiptuning marktleider
Al ruim 20 jaar is Steinbauer al actief met betrekking tot de tuning van voertuigen, Vandaag de dag heeft Steinbauer het meeste beschikbaar op het gebied van voertuigen. Het product programma bestaat uit: Passagiersvoertuigen, vierwielaangedreven voertuigen, Vrachtwagens, Landbouw/Grondverzetvoertuigen en vaartuigen. Er is geen andere producent die voor zo’n breed programma producten beschikbaar heeft als Steinbauer.
Niet alleen Auto’s
Steinbauer levert niet alleen voor auto’s module’s, Al jaren levert Steinbauer module’s voor Trekker Chiptuning en Vrachtwagen Chiptuning, deze benadrukken de brandstofbesparing. Via de Module wordt uw voertuig fijn afgesteld, zodat het rendement verhoogt wordt en u brandstof gaat besparen.
Wij gaan gemiddeld uit van een besparing van 4 tot 6%. Bij vrachtwagens hebben we al besparingen gerealiseerd van 18%, en bij landbouw voertuigen al ruim 16%
Maar even uitgaande van een besparing van 6% is een rekensommetje zo gemaakt:
Stel u heeft één trekker, hij wordt zwaar belast door (diep)ploegen of door mestrijden en gebruikt 33 liter per uur.
Op één dag gebruikt uw trekker dan 264 liter diesel.
6% van de 264 liter is 15,8 liter. Dit is wat u bespaard.
Per werkweek is dat ongeveer 79,2 liter besparing.
Dit komt neer op een besparing van ongeveer €100,- per week.
De bedrijfsfilosofie van STEINBAUER
Steinbauer heeft bewust voor chiptuning via een extra ECU gekozen. De reden daarvoor? Omdat zo de originele software van de voertuigen onbeperkt behouden blijft, en daarmee ook alle programma’s ter bescherming van de motor.
Kwaliteit is onze allerbelangrijkste vereiste. Rijplezier moet er zijn, maar het gaat tenslotte ook om uw veiligheid en om uw voertuig. Daarom worden de Steinbauer module uitsluitend in Oostenrijk op het hoofdkantoor geproduceerd. Bijna alle modules van Steinbauer TÜV-gecertificeerd.
STEINBAUER: Kwaliteit Made in Austria / Europe
De Steinbauer module wordt reeds in 30 verschillende landen over de hele wereld verkocht. Wereldwijd beleven er intussen meer dan 1.000.000 Steinbauer module-klanten puur rijplezier. Zij vertrouwen op “Made in Austria”. De Steinbauer Tuning’s producten worden inderdaad niet alleen ontwikkeld in Oostenrijk, maar ook van begin tot eind gefabriceerd in eigen huis.
Temperatuurbestendigheid
Steinbauer Modules kunnen tijdens het rijden aan extreme temperaturen worden blootgesteld. Een probleemloze en ononderbroken werking is gegarandeerd bij temperaturen tussen -20 °C en +135 °C Doormiddel van een stevige ingegoten printplaat.
Schokbestendigheid
Onafhankelijke tests tonen aan: zelfs harde schokken (tot 500/minuut) beïnvloeden de werking van een Steinbauer module op geen enkele manier.
Monteren van een Steinbauer module Chiptuningmodule
Een Steinbauer module is zo ontworpen dat installeren geen probleem moet zijn. Daarnaast wordt er een duidelijke handleiding bij geleverd, mochten er toch eventuele onduidelijkheden wezen kunt u deze altijd raadplegen. Iemand met een kleine mechanische achtergrond kan vrij eenvoudig een module van Steinbauer installeren
KIES UW MERK
PRIJZEN
Klik hier voor de actuele prijslijst
Motorhomes:
- Citroen
- Fiat
- Ford
- Hyundai
- Isuzu
- Iveco
- Mercedes-Benz
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Renault
- Thor Motorcoach
- Toyota
- Volkswagen
Pickups:
- Chevrolet
- Dacia
- Dodge
- Fiat
- Ford
- GMC
- Great Wall
- Isuzu
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Ram
- Toyota
- Volkswagen
Heavy Machinery:
- Caterpillar
- John Deere
- Massey Ferguson
- New Holland
- Saturn
- Volvo
- Weidemann
Passenger Vehicles:
- Alfa Romeo
- Audi
- BMW
- Bentley
- Buick
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Dodge
- Fiat
- Ford
- Foton
- Freightliner
- Great Wall
- Holden
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KTM
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- MG
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Santana
- Seat
- Skoda
- Smart
- Ssang Yong
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Trucks:
- Caterpillar
- Chevrolet
- Cummins
- DAF
- Detroit Diesel
- Doosan
- Hino
- International
- Isuzu
- Iveco
- MAN
- Mack
- MaxxForce
- Mercedes-Benz
- Mitsubishi
- Multicar
- Paccar
- Renault
- Scania
- UD
- Volvo
Agricultural Machinery:
- AFM-Logman
- AGCO
- Aebi Schmidt
- Agrifac
- Apache Sprayer
- Bateman
- Belarus
- Case IH
- Caterpillar
- Challenger
- Claas
- Deutz-Fahr
- Eco Log
- Fendt
- Gleaner
- Gremo
- Hagie
- Hardi
- Holmer
- Househam
- Hürlimann
- JCB
- John Deere
- Knight
- Kotschenreuther
- Krone
- Kubota
- Lamborghini
- Landini
- Lexus
- Liebherr
- Lindner
- Logset
- Massey Ferguson
- McCormick
- Miller
- New Holland
- Ponsse
- Rottne
- Sam
- Same
- Sampo Rosenlew
- Steyr
- Valmet Komatsu Forest
- Valtra
- Versatile
- Vervaet